Köpvilkor

Köpvillkor

Beställning

Får ni problem med er beställning kan ni antingen maila oss på info@kinnalin.se eller ringa på 0320 – 303 00, mån-tor kl 9-15 (lunchstängt 12-13). Ha gärna med er beställningsnumret som anges.

Företag beställer enklast genom att maila in beställningen till info@kinnalin.se

I de fall där lagersaldot anges, kontrollera att vi har det antalet rullar du beställer.

Om ni vill komplettera en tidigare beställning är det viktigt att vi har rätt trycknummer/produktionsnummer för den vara ni redan fått. Kontakta då kundtjänst på info@kinnalin.se så hjälper vi dig.

Betalningssätt & avgifter

Vi använder oss av förskottsbetalning för privatkunder och faktura för företagskunder.

Det går också bra att betala med swish, använd nummer 123 215 94 08

Frakt och exp.avgift tillkommer med 100 kr inom Sverige.

Försändelse till utlandet varierar och prisuppgift fås i samband med order.

Porto för provbitar ingår.

Samtliga priser som visas på hemsidan inkluderar moms.

Provbitar

Om du beställt provbitar och sedan vill göra en beställning av tapetrullar så ange beställningsnumret för provbitarna i din beställning. Kostnaden för provbitarna dras då av på priset. Notera att det inte görs automatiskt i webshopen.

Om du betalar med Swish kan du dra av denna extra kostnad själv vid betalningen.

I undantagsfall behöver vi få provbitarna åter till oss, vi kontaktar då dig speciellt.

Leveranser

Vi skickar normalt din order inom 3 dagar från beställning. Leverans sker till platser i Sverige. För leverans utomlands, kontakta oss.

Alla försändelser från oss är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren.

Ångerrätt

Enligt lagen om konsumentskydd har du 14 dagars ångerrätt på köpta varor via e-handel.

Vi vill helst få tillbaka varan i obruten förpackning. Är du osäker om färgval eller annat föreslår vi att du beställer provbitar först då det är väldigt svårt att få fram en exakt bild på bildskärmen.

Kom ihåg att återsänd vara sker till egen kostnad och på eget ansvar.

Kontakta info@kinnalin.se om du vill ha en returlapp då dras transportkostnaden mot redan inbetalt belopp.

Reklamation

Tapetens utseende skall innehålla effekter som kan misstolkas som fel. Det ska t ex finnas små oregelbundenheter.

En vara som säljs som sekunda innehåller dessutom fel. I dessa fall kan felen vara olika från fall till fall.

För att avgöra vad som är fel eller inte, kontakta kundtjänst på info@kinnalin.se eller ring på 0320 – 303 00, mån-tor kl 9-15 (lunchstängt 12-13), innan du returnerar en defekt vara. Komplettera gärna med foton, både nära och med perspektiv.

En uppsatt tapet på väggen reklameras endast i undantagsfall eftersom tapeten skall undersökas innan uppsättandet.

Returadress

Kinnalin Tapet och Logistik AB
Lyddevägen 17
511 58 Kinna

Vill du reklamera en vara så skall du kontakta oss på info@kinnalin.se. Ångrar du köp så behöver du inte kontakta oss innan.

Personregister

Kinnalin lagrar personuppgifter i ett register.

Uppgifterna, som uppdateras regelbundet, används i syfte att upprätthålla kundrelationen och även för vår egen marknadsföring för att du som kund skall kunna ta del av intressanta erbjudanden.

Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden och du kan en gång om året kostnadsfritt ta del av personuppgifterna. Upptäcker du att någon uppgift vi har är felaktig ber vi att du antingen sänder oss ett e-mail på info@kinnalin.se eller ringer till oss på 0320-303 00, mån-tor kl 9-15 (lunchstängt 12-13). Din e-mail adress eller andra kontaktuppgifter lämnas aldrig ut till andra företag!